הנשר הגדול

אתמול יצאתי עם שמואל שאול, שותפי להקמת האקדמ>יה של "נביעה" לזמן של מדיטציה משותפת במערת אורנית שבכרמל. שמואל ואני ממונים על "החזקת הרוח" של נביעה ("Spirit Holders" קוראים לזה במסדר הזן-פיסמייקרז בו אני חבר), ולכן זה חשוב לנו לא רק לייסד את נביעה כארגון למופת, אלא גם לכוון תמיד את הלב אל הרוח, ולפעול "מאחורי הקלעים" כדי לשמר את הרוח הנכונה בתהליכי ההקמה.

זה לא פשוט. תמיד עומדים לנגד עיני הדברים אותם אמר הרבי הראשון של חסידות גור – רבי יצחק מאיר, שהיה תלמידו של הרבי מקוצק, איש האמת המזוקקת. לאחר פטירת הרבי מקוצק הפצירו בו החסידים להיות להם מורה ומנהיג ולאחר סירובים רבים הוא הסכים. החסידים השמחים הלכו וארגנו לו "חצר". וביום ה"הכתרה" (כך קוראים למינוי של רבי חסידי על ידי קהל עדת חסידיו) מסופר שרבי יצחק מאיר עלה על השולחן ואמר:

"כשנהיה רבי חדש מייד מתארגנים כל הדברים הנחוצים. מוצאים בית מדרש, אחד נהיה גבאי ואחד נהיה שמש, יש ספסלים וספרים וכיסאות וכל מה שנדרש. ואז בא ה"בעל דבר" (כינוי לסיטרא-אחרא, לשטן) ולוקח רק דבר קטן אחד – את הנקודה הפנימית – ומניח לכל השאר להתנהל ללא הפרעה"…. (דבריו מובאים בספר "חידושי הרי"ם על התורה").

אז כדי לא לאבד את הנקודה הפנימית חלילה, הלכנו אתמול למערת אורנית. נכנסנו פנימה עמוק. זחלנו. שמואל ידידי מכיר את נבכי המערה. הגענו לאולם גדול ואפל, התיישבנו וכיבינו פנסים. שמואל כיוון שעון שצלצל אחרי שעתיים, ונכנסנו למדיטציה עמוקה בחושך המוחלט של מעמקי המערה.

את עוצמת החויה העדינה והשקטה הזו לא אוכל לכתוב. אבל היה כיף גדול. מסוג התענוגות הנפלאים של הנשמה. ללקק את השפתיים. שמחה גדולה והרבה הומור ירדו על שנינו במהלך המדיטציה הזו. ראינו את נביעה כמקום שפשוט יש בו המון כיף, יצירתיות, עומק ואנשים מופלאים… וכמובן – זו משימתנו – לשים לב שכך אכן יהיה. שתמיד הנקודה הפנימית, הרעננה, תתחדש ותתעצם ותוסיף חיים. (ואם הסטרא אחרא צריך לקחת משהו – שיקח איזה ספסל).

כשיצאנו מהמערה הקדושה הזו, פתאום עברו ליידינו, ממש קרוב, במרחב מטרים ספורים, שני נשרים! גדולים, דואים, פורשי כנפיים. אה…. מעולם לא פגשנו ככה נשרים בכרמל. שני נשרים ליד שני אנשים, חוצים את האויר בקלילות לידינו. וכך כתב רבי נחמן מברסלב על ביקור "הנשר הגדול":

"בתוך כך בא נשר גדול ודפק על המגדל, ואמר להם: חדלו עוד מלהיות עניים! שובו אל האוצרות שלכם, והיו משתמשים באוצרות שלכם!" (מעשה משבעה קבצנים).

הרבה יש ללמוד מדברי הנשר הגדול הזה. איך להפסיק להיות עניים ולשוב להשתמש באוצרות שלנו. דויד בן יוסף (מחבר :היש סיכוי לאהבה") אמר לי פעם: "אוצרות, או – צרות!". כלומר או שאתה משתמש באוצרות הפנימיים שלך, או שיהיו כאן צרות..!

השבוע נקיים ערב פתוח בתל אביב למתענינים בנביעה. בשבועות הקרובים יהיו עוד ערבים פתוחים – אבל הם יהיו ספציפיים יותר – למתענינים במסלולים השונים שמציעה נביעה. אשמח לראות אתכם עמנו. כאמור: יהיה כיף!

אירועים קרובים:

• יום רביעי הקרוב – ערב פתוח על הדרך העברית ועל האקדמ>יה של נביעה. מעונינים לבוא – צרו קשר 073-207-2221. יתכן ונזכה להופעת אמן אורח של יאיר דלאל שיבוא לתמוך ולהעלות את לבבנו מעלה עם מוזיקה כמו שרק הוא יודע להפיק מהכינור ומהעוד. פרטים באתר נביעה.
  • התחילה ההרשמה המוקדמת לסדנת ההכנה היחודית לראש השנה, שאערוך עם ידידי השמאן יצחק בארי ביער הפיות ב שישי-שבת 17-18 לספטמבר. כדאי. באמת. יש המון מה ללמוד מיצחק, והוא גם יודע ללמד. פרטים והרשמה פה.
  • יחד נערוך גם השנה את יום כיפור ביער הפיות, בעדינות של הנשמה, בדממה ובשירה, בערגה ובתובנה, בתוך קהילה שכולה מתכוונת אל הרוח הנפלאה של היום הזה. ההרשמה נפתחה.